• سه شنبه ٩ آبان ١٤٠٢-١٢:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٠٠
امانی تذکر داد:6-188

ضرورت تهیه پیوست ترافیکی و اجتماعی برای پروژه سرای ایرانی در منطقه ۱5

عضو شوراي شهر تهران در خصوص راه اندازی قریب الوقوع پروژه سرای ایرانی در منطقه 15، بر ضرورت تدبیر برای مسئله ترافیک و پارکینگ این مجموعه تأکید کرد و گفت: مردم از طرفی خوشحال هستند که کسب و کار در منطقه‌شان رونق می‌گیرد از سوی دیگر نگرانند که سبب بروز ترافیک و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به شهردار تهران تذکر می‌دهم به این موضوع رسیدگی کند.

به گزار ش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور خود ضمن آرزوي نصر و پيروزي براي مردم فلسطين به ويژه رزمندگان غيور حماس و جهاد اسلامي و نجات و رهايي همه عزيزان ساكن در غزه كه بيش از ٤ هفته زير بمباران رژيم قاتل و غاصب صهيونيست هستند؛ گفت: تذكر من درباره موضوعي راجع به منطقه ١5 است. زيرا چند محله را در اين منطقه تحت تأثير قرار مي‌دهد. بنده به دعوت معتمدین منطقه، مسئله را از نزدیک دیدم. سوله‌هایی که به عنوان انبار چای و سایر اصناف از آن استفاده می‌شود و حدود ۱۰ هزار هکتار است؛ اخیرا در مرکز این منطقه به مراکز خرید سرای ایرانی واگذار شده است. در صدا و‌ سیما هم تبلیغ می‌شود که سرای ایرانی بعد از اصفهان و قم در تهران هم افتتاح می‌شود.
او ادامه داد: این سوله‌ها به سرعت در حال نوسازی هستند، آن هم در شرایطی که این محل از سمت شمال منطقه ۱۵ به خیابان اسلام‌آباد، از جنوب به خیابان مظاهری و از سمت غرب به قصر فیروزه و از شرق به  مسعودیه می‌رسد. یعنی چند محله در منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
امانی گفت: خیابان اسلام‌آباد در حال حاضر در بن‌بست است و با تبلیغاتی که این مراکز انجام می‌دهد، مراجعان زیادی از تهران و سراسر کشور مراجعه می‌کنند و همه منتظرند افتتاح شوند. اما این موضوع ترافیک معابر را تشدید می‌کند در شرایطی که هم‌اکنون گره ترافیکی زیادی در آن نقطه وجود دارد به علت بن‌بست خیایان اسلام‌آباد. نه مردم و نه ما با اصل پروژه هیچ مشکلی نداریم و قطعا کار ارزشمندی است، در عین حال که تقاضا داریم نیروی کار مجموعه از اهالی بومه منطقه باشند و باز از بیرون جذب نشوند. اما باید پیوست ترافیکی و اجتماعی آن تهیه شود. یکی از نگرانی‌های مردم این است که با بن بست ترافیکی که صورت می‌گیرد، مانند همه مراکز خرید، اطراف آن تبدیل به مکانی برای بساط دست‌فروشان می‌شود. شهرداری تهران برای این موضوع فکری کرده است؟ برای تردد، برای ترافیک و دستفروشی؟
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: حداقل اقدامی که برای افتتاح این مرکز می‌شود کرد؛ بازگشایی مسیر خیابان اسلام‌آباد به خیابان مسعودیه است و تأمین پارکینگ. زمین بزرگ است و سوله‌ها از هم فاصله زیادی دارند. می‌شود از محوطه آنجا به عنوان پارکینگ استفاده کرد. البته نمی‌دانم ظرفیت‌اش چقدر است و‌ بستگی دارد چه تعداد خودرو وارد شود. اما قطعاً اگر بیش از ظرفیت خودرو وارد شود؛ در خیابان‌های اطراف پارک می‌کنند و پارک خودرو در شرایط فعلی منطقه، معضلات مردم را به شدت افزایش می‌دهد. مردم از طرفی خوشحال هستند که کسب و کار در منطقه‌شان رونق می‌گیرد از سوی دیگر سبب بروز ترافیک و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به شهردار تهران تذکر می‌دهم به این موضوع رسیدگی کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: